5 tips om klanten ook echt te laten terug komen - Happy Successful

Stel Menus in in het Admin Paneel

  • LOGIN
  • Geen producten in je winkelmand.

5 tips om klanten ook echt te laten terug komen

We vergeten vaak onze huidige klanten…. want ja, we denken vaak, ze hebben toch al iets van me gekocht, dus ik hoef daar geen aandacht meer aan te besteden. Maar was het makkelijk om deze klant binnen te halen de eerste keer? Waarschijnlijk niet. Waarom besteden we dan nauwelijks tijd om ervoor te zorgen dat deze klanten ook echt terug komen? Waarom niet een huidige klant laten terug komen, zodat hij nogmaals bij je koopt? Het is een feit dat het makkelijker is om een huidige klant nog een keer iets te laten kopen, dan een nieuwe klant te maken..

Het goede nieuws is dat je huidige klanten al met je gewerkt hebben dus zij weten al dat je een te gekke business hebt of een te gekke service.  Hieronder een aantal tips om een echte relatie aan te gaan met je huidige klanten, zodat zij ambassadeurs worden van jou en je bedrijf, en zelfs jouw verhaal gaan door vertellen aan anderen. Mooier gaat het niet worden, toch?  

Tip #1: Zorg voor een super vriendelijke service en een persoonlijke connectie

Een te gek product hebben en je best doen, is tegenwoordig niet voldoende. Het is essentieel om echt connectie te maken met je doelgroep. Vertel nog meer over jezelf en waarom iemand echt zaken met jou zou moeten doen. Vertel ook dat je enthousiast bent om met haar te werken. Hoe meer je met je klant connectie maakt, hoe meer je haar op haar gemak laat voelen en dus hoe groter de kans dat je klant nog een keer terug komt.

Tip #2: Behandel je klant als een echte vriend

Iedereen wil zich gewaardeerd voelen en wil behandeld worden als een echte vriend. Geef in je gesprekken aan dat je haar echt wilt leren kennen. Het is zaak om ervoor te zorgen dat je klant je leuk vindt, je uiteindelijk beter gaat leren kennen en je gaat vertrouwen. Alleen dan zal zij zaken met je gaan doen. Je klant koopt iets bij jou omdat je klant het gevoel heeft dat jij bij haar past en dat jij haar probleem echt begrijpt. Door authentieke, echte verhalen te vertellen over jezelf kunnen jouw klanten jou beter leren kennen!

Tip #3: Overtref verwachtingen.

Zog ervoor dat je de verwachtingen van de klant overtreft. Hoe doe je dat? Luister echt naar je klanten. Vraag wat hun behoeftes zijn en als je merkt dat meerdere klanten dezelfde uitdaging hebben, maak dan een aanbod wat daarop aansluit. Pas op met maatwerk: met te veel maatwerk, creëer je geen vrijheid voor jezelf en zit je vast in een uurtje factuurtje.

Tip #4: Verkoop je volgende programma.

Jouw klant heeft al een keer voor je gekozen en heeft een goed gevoel bij jou en de service/ of het product dat je hebt geleverd. Probeer continue een gesprek aan te gaan met je klant en biedt jouw programma in het gesprek aan..( ipv een koude email te sturen en je aanbieding te doen). Probeer het niet te overduidelijk te doen, maar er is niks mis mee om je klant verschillende opties te geven zodat je haar optimaal van dienst kan zijn en haar echt kan helpen met haar probleem.

Tip #5: Incentive programma.

Maak een incentive programma waarmee je je huidige klanten aanmoedigt om andere klanten aan te bevelen voor jouw service en of producten. Je kunt dit gemakkelijk doen door, bijvoorbeeld, achterop je visite kaartje 30% korting ( of een ander kortingspercentage) aan te bieden. Het is een mooie manier om extra klanten te krijgen. Let wel op: geef nooit meer dan 3 visite kaartjes per klant weg want anders ben je wel erg lang bezig om tegen een gereduceerd tarief je diensten aan te bieden. Doe dit vooral als je naamsbekendheid wilt opbouwen en je tijdelijk extra inkomsten wilt genereren.

1 maart 2017

0 Reacties op "5 tips om klanten ook echt te laten terug komen"

Laat een bericht achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *